referencia

Referenciáim

HAMAROSAN! Feltöltés alatt...

Magánvállalkozásomban és a civil életben alapvetően a nyílt forráskódú alkalmazásokat alkalmazom, munkahelyemen alkalmazkodom az ott kialakított (alapvetően Microsoft) szoftverkörnyezethez. Persze - mivel sok különböző civil szervezet és szerveződés munkájában is részt veszek - az interoperabilitás fontos, tehát privát gépemen is megtalálhatóak a legfontosabb MS szoftverek. És a hatékonyság jegyében a munkahelyi gépemen is rendszeresítettem pár open source könnyítést.

Az elektronikus közigazgatás bevezetése kapcsán írtam számos felkészítő és tájékoztató cikket, késztettem ismertetőt. Ezek javarészt a PDF alapú dokumentációk készítését, kezelését, konvertálását, megosztását mutattják be.

Az általam készített tanulmányok és dokumentációk esetében fontosnak tartom, hogy azok könnyen kezelhetőek, elektronikusan is használhatóak legyenek; kis méretükkel, struktúráltságukkal segítsék a a megértést és a munkát. Könyvjelzők, kereshetőség, hivatkozások, vektorgrafika...

Magyarország kormánya a települési önkormányzatokkal együttműködve célul tűzte ki az alacsony szén-dioxid-kibocsátással járó stratégiák támogatását a városok területén. A fenntartható városi mobilitás elérése érdekében a kormány 2016-ban közzétette a „Fenntartható közlekedés fejlesztése Budapesten (VEKOP-5.3.1-15)” pályázati felhívást a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében. A forrást a megvalósításra 100 százalékban az Európai Unió biztosítja.

Az Orczy tér rekonstrukciós munkálatait megalapozó tanulmánytervet készíttetett a BKK 2017-18-ban. E projektnek voltam projektvezetője. A projekt folyamán a BKV vágányfelújítási, az MTK sportlétesítményépítési, Józsefváros útrehabilitációs projektjeit, továbbá a főváros kerékpárforgalmi és hosszútávú villamoslétesítmény-gazdálkodási terveit kellett úgy összehangolni, hogy az eredmény alapvetően funkcionális, kivitelezhető, mégis építészeti értékeiben jóra értékelhető legyen. 

A Széchenyi lánchíd és a Várhegyi alagút felújítása közös projekt keretében készül(t) a tulajdonos, Budapest Fővárosi Önkormányzata megbízása alapján, a projekt megbízott lebonyolítója a BKK Zrt.. Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala e projekt farvizén elrendelte a Várhegyi alagút keleti kapuzatában lévő üzemi helyiségek hasznosításának vizsgálatát. A kapuzat három szinten korábban zömmel lakásként használt helyiségcsoportot tartalmaz. A használat a híd- és alagútmesteri feladatok jelentős átalakulása következtében megszűnt, mára már csak a földszinti hídmesteri helyiség, és a műhely-raktár maradt használatban. A tulajdonos a kor igényeinek megfelelő állapotba kerülő helyiségeket új funkcióban szeretné hasznosítani, erre készíttetünk tanulmányterveket, az alapján a tulajdonosnak döntéselőkészítő anyagokat. E projekt vezetőjeként ismerkedhettem meg közelebbről e rendkívül érdekes helyzettel, építménnyel.

Az Építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat Támogató elektronikus Dokumentációs Rendszer (ÉTDR) lett az e-közigazgatás azon első szolgáltatása, mely az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokban lehetővé teszi az elektronikus tervbeadást és az elektronikus ügykezelést. Az ÉTDR egy olyan, interneten elérhető központi szolgáltatás, amely az építésügyi hatósági engedélyezési folyamat valamennyi résztvevője számára támogatja az engedélyezési tervdokumentáció (a rajzi mellékleteket is beleértve) elektronikus kezelését, azaz tárolását, továbbítását, véleményezését, megjelenítését és megőrzését. A fejlesztés 2011-ben kezdődött, bevezetésére 2013 január 2-án került sor. A projektben a szakmai munkacsoport vezetése volt a tisztem, illetve 2013-ban, az első év működtetésében és utánkövetésben láttam el a szakmai feladatok irányítását (HelpDesk, garanciális javítások kezelése stb.), továbbá országszerte tervezők és köztisztviselők százait oktattam a rendszer használatára, illetve az elektronikus ügyintézés alapjaira.

BKK M3 logoA főváros egyik legjelentősebb közlekedési beruházása a napi mintegy 500 ezer utast szállító M3-as metróvonal rekonstrukciója. A munkálatok több ütemben és több évig tartanak, és ez sok százezer utas napi utazási szokásait érinti. A felújítás terveztetését a BKK végezte, a kivitelezést a BKV projektcége végzi. Én a terveztetésben vettem részt, feladatom az állomások építészeti kialakításában a felmerülő projektmenedzseri, szakértői feladatok ellátása volt, de jutott feladat a közlekedésszervezéstől (pótlástól) kezdve a kommunikáción át az akadalymentesítésig és gépészetig sok mindenből.

aula wsp-dAz első munkahely mindig meghatározó, de nekem állati mákom is volt vele. 7 évid dolgozhattam az AULA Építészirodában az ezredfordulón. Akkoriban a cég egy német befektetőnek tervezett - jellemzően - irodaházakat. Bukarest, Varsó, Karlovy Vary, Budapest, Kanári-szigetek... Tanulmánytervektől a kivitelezés befejezéséig, sőt, azon is túl (pl. bérleménykiosztás, átépítés stb.) minden, ami építészeti tervezés. Állandó szaktervezői gárdával. Számítógépes látványterveket készítettem abban a korban, amikor ez még újdonság volt. Mellette megtanultam a szakági együttműködést, a számítógépes hálózati munkahelyek fejlesztését (ez 1996-ban nagy szám volt még!), de a zsaluzási tervek és lakatoskonszignációk rejtelmeit is. A cég vezetése nagyon sokat adott arra, hogy a nyugati megrendelőknek a legmagasabb szinten teljesítsünk. Hálás vagyok nekik, hogy a korrekt munkavégzés igényével telhettek pályakezdő éveim.

kikoto 5Pár építészeti tanulmánytervem az érdekesebbek közül.